De toekans

9 december 2011

Filed under: Kring — Barbara @ 14:17

’s Morgens hadden we turnen.

We moesten verschillende oefeningen doen  het was heeel leuk.

Deze week was het toetsenweek en voor onze toets taalbeschouwing schreef onze juf aan het bord een brief  aan de Sint waarin ze vroeg waarom ze in 23 jaar geen cadeautje meer heeft gekregen. Ook al zingt ze heel het jaar door Sinterklaasliedjes door haar schouw en is probeert ze leuk les te geven. Uit die brief moesten wij 2 zelfstandige naamwoorden, 2 bijvoeglijke naamwoorden en 2 werkwoorden halen en daarmee een medelende zin en een vragende zin maken.

Toen we terugkwamen van de turnles vonden we op ons bord een bericht van de Sint.

Juf Barbara kon haar ogen niet geloven.

Er stond:

Beste Barbara,

ik weet wel dat je leuk les geeft en dat je goed kan zingen. Doch doet het me steeds pijn dat je me  met je schitterende handen nog geen Sintenlied hebt gemaakt. Dit omdat ik overtuigd ben dat dit dan een grote hit zou worden en kan ik je belonen met een mooi geschenk.

Liefste groeten,

Sint

In de kring stelde Hygerta een boek van Dolfje Weerwolfje voor!

Iedereen vond het een goede boekvoorstelling! Bravo!

 

 

 

Geef een reactie

